więcje

    Otwarci

    Mercure Katowice Centrum z nagrodą Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego – UBM i Accor oficjalnie otwierają hotel

    Uroczyste otwarcie Mercure Katowice Centrum przy udziale reprezentantów Accor, UBM Development, inwestorów i przedstawicieli miejskiego ratusza zwieńczyło trwający dwa lata projekt. Hotel działający pod marką wiodącej grupy hotelarskiej, zrealizowany przez UBM znajduje się w samym sercu Katowic, oferując 268 pokoi na ośmiu piętrach. Centralnym elementem hotelu jest idea zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Green & Clean” – filozofii, która w pełni oddaje inspirowaną lokalnie markę Mercure oraz myśl współczesnego hotelarstwa. Dzięki temu, obiekt otrzymał wyróżnienie Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego Green Building Award 2021 jako budynek ekologiczny. . Co więcej, hotel posiada także certyfikat LEED na poziomie Platinum, dzięki czemu plasuje się czołówce projektów nieruchomościowych. UBM Development określa swoją strategię korporacyjną jako “green. smart. and more.“, konsekwentnie skupiając się na rozwoju bardziej zrównoważonych, bardziej inteligentnych nowoczesnych nieruchomości.

    reklama

    Od lewej: Aiden McAuley, Thorsten Purkus, Andrzej Kleeberg, Sabina Bartyzel, Martin Löcker, Sebastian Vette

    Storytelling jest jednym z najważniejszych czynników świadczących o sukcesie projektów nieruchomościowych – wyjaśnia Martina Maly-Gärtner, odpowiedzialna za biznes hotelowy jako COO UBM Development AG. – Dzięki „Green & Clean” znaleźliśmy idealny motyw dla tej lokalizacji, który współgra z obecnymi przemianami w branży, gdzie zrównoważone podejście staje się kluczowym czynnikiem.

    Dzięki lokalizacji hotelu w centrum jednego z największych przemysłowych ośrodków w Polsce, świadomie i zaangażowanie bierzemy udział w zielonej transformacji Katowic, ducha lokalności. Mercure Katowice Centrum wdraża ekologiczne technologie, które są przyszłością nie tylko branży hotelarskiej, ale i sektora nieruchomości. Fasada budynku pokryta roślinnością, wykorzystanie materiałów przyjaznych środowisku, codzienne użycie odnawialnych źródeł energii czy zaawansowany monitoring zarządzania wodą – to tylko niektóre z nich. Wierzymy, że dzięki temu nasz hotel jest miejscem dla wszystkich podróżujących świadomie, przyjaznym dla lokalnych społeczności – mówi Andrzej Kleeberg, dyrektor hotelu Mercure Katowice Centrum.

    Zrównoważony rozwój jest ważnym i strategicznie mocno zakotwiczonym elementem strategii Union Investment, realizowanym w sektorze nieruchomości od około 15 lat. Każdy zakup przechodzi przez naszą wewnętrzną kontrolę zrównoważonych inwestycji. Mercure Katowice Centrum jest doskonałym przykładem wymarzonej inwestycji, czego dowodem są aktualne certyfikaty PLGBC Green Building Award 2021 oraz LEED Platinum. Gratulujemy tego sukcesu i z optymizmem wypatrujemy przyszłych, równie pomyślnych projektów – mówi Thorsten Purkus, Head of Asset Management Hospitality International w Union Investment.

    Agnieszka Węgrzyn-Chwilkowska, Andrzej Kleeberg

    260 metrów kwadratowych „pionowego ogrodnictwa” i energia odnawialna
    Zielona fasada Mercure Katowice Centrum od samego początku cieszy się dużym zainteresowaniem, jako symbol nowoczesnego oblicza miasta i przyszłości zrównoważonego hotelarstwa. Ten 18-metrowy obszar o powierzchni 260m2 to znacznie więcej niż dobrze widoczny zewnętrzny element filozofii „Green & Clean”. Naturalna zielona ściana jest wszechstronna. instalacja zawiera blisko 7 000 zakorzenionych w kieszeniach, które są nakładane na tekstylne panele wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Ogród wertykalny jest nawadniany wodą deszczową gromadzoną w piwnicy – ​​a prąd do nawadniania pochodzi z własnego sprzętu fotowoltaicznego budynku lub z systemu odzyskiwania energii w windach.

    E-mobilność i upcycling
    Mercure Katowice Centrum oferuje gościom stacje ładowania pojazdów w garażu podziemnym i na placu przed hotelem, zachęcając do korzystania z e-car sharingu jako przyjaznej dla środowiska alternatywy. Zrównoważone i ekologiczne rozwiązania i materiały współdziałają ze sobą w całym budynku. Ich lista obejmuje m.in. materiały pochodzące z recyklingu jak Econyl®, odtworzone włókno nylonowe wykonane z odpadów z tworzyw sztucznych i resztek tkanin pochodzących z oceanicznych składowisk odpadów i wysypisk śmieci. Filc, korek i drewno z certyfikatem FSC jako ekologiczne materiały budowlane nie tylko zapewniają pełną identyfikowalność od produkcji do montażu, ale także tworzą pożądaną atmosferę dobrego samopoczucia dla gości. Hotel wykorzystuje także materiały z upcyclingu: front baru został zaprojektowany ze zużytych szklanych butelek.

    Thorsten Purkus i Katarzyna Paskuda, redaktor naczelna.

    Dzięki temu na każdym kroku podczas pobytu w hotelu goście dołączają do „Green & Clean”, filozofii działającej niczym styl życia. Wykorzystanie metalowych słomek do picia i unikanie plastikowych opakowań pomagają chronić środowisko. W potrawach serwowanych w restauracji dominują produkty regionalne od lokalnych, sprawdzonych dostawców.

    Idealna lokalizacja dla gości biznesowych
    Mercure Katowice Centrum znajduje się 100m od dworca kolejowego i autobusowego. Lokalizacja w centrum miasta gwarantuje gościom komfortowy dojazd do kluczowych miejskich destynacji. Międzynarodowe Centrum Kongresowe, Hala widowiskowa „Spodek” i Centrum biznesowe KTW znajdują się w promieniu 1 km, co sprawia że hotel jest idealnym punktem dla gości biznesowych. Nie zabrakło także przestrzeni biznesowej, gwarantującej nowoczesne i wygodne sale konferencyjne o całkowitej pojemności do 80 osób i powierzchni blisko 100m2. Do dyspozycji odwiedzających hotel jest także podziemny parking oferujący 70 miejsc postojowych.

    Marka Mercure to gwarancja nowych, wyjątkowych i niezapomnianych doświadczeń z pobytu w hotelu. Każdy obiekt cechuje się nie tylko niepowtarzalnym stylem, ale także klimatem inspirowanym lokalnym otoczeniem i kulturą. Wszystko to sprawia, że za każdym razem wizyta w hotelach Mercure jest niezwykła i pełna unikalnych wrażeń. Regionalne akcenty, lokalna kuchnia oraz tradycja budują świadomość gości o miejscu, które odwiedzają. Dzięki temu każdy z nich może w pełni odkryć i doświadczyć niepowtarzalnego charakteru marki.

    reklama

    o autorze

    reklama