więcje
    MODAhistoria3 francuskie marki bielizny, które warto znać

    3 francuskie marki bielizny, które warto znać

    Faktem jest, że francuska bielizna jest najlepszą na świecie i wiadome jest to nie od dziś. To właśnie we Francji opracowano jeden z pierwszych biustonoszy. A wszystko za sprawą producentki gorsetów Herminie Cadolle, która w 1889 roku postanowiła rozdzielić część gorsetową od górnej. Tak, od 1905 r. sprzedawana jest jako soutien-gorge („podtrzymywacz piersi”). Natomiast w 1914 r. amerykańska tancerka Mary Phelps-Jacob zaprojektowała i opatentowała biustonosz jaki jest znany po dziś dzień (ale o tym w innym wpisie).

    Aubade Paris/ Boutique Bielizny – Krucza 46

    Dziś przedstawię 3 francuskie marki bielizny, które naprawdę warto znać i nosić. Każda ma inną historię, ale wszystko sprowadza się do jednego: wysokiej jakości materiałów i szycia. Empreinte Lingerie, Aubade Paris i Maison Lejaby – jeśli jeszcze nie masz ich w swojej garderobie, koniecznie po przeczytaniu udaj się na przyjemne zakupy do Boutique Bielizny – Krucza 46.

    reklama

    Empreinte Lingerie to przede wszystkim innowacyjny kunszt w świecie bielizny. Wiele kobiet mówi, że jest życie przed Empreinte i życie z Empreinte. Francuska marka stworzona w 1946 roku przez Jeana Le Her, która daje kobietom to co najważniejsze w bieliźnie czyli prawidłowe podtrzymanie piersi, pewność siebie i poczucie własnej wartości.  Nazwa marki Empreinte pochodzi od francuskiej piosenki: „Je ne peux effacer l’empreinte du passé…” , co oznacza „Nigdy nie mogę zatrzeć śladu przeszłości…” I taka jest właśnie bielizna, gdy raz ją założysz, nie zapomnisz o niej i staniesz się jej największą fanką.

    W odpowiedzi na panującą w Ameryce modę na szpiczaste biustonosze, dwaj główni projektanci marki stworzyli w 1960 roku odpowiedź – zaoferowali wygodne w noszeniu, niekrępujące ruchów biustonosze, które nie zniekształcały biustu. A jak wiadomo lata 60. to czas zmian, emancypacji i wyzwolenia. Marka Empreinte odniosła sukces tworząc bieliznę dobrze dobraną, lekką i przyjemną, a przy tym cały czas poszerzając swoją rozmiarówkę oraz technologię.
    Bielizna Empreinte kojarzy się zarówno z francuskim luksusem i elegancją, jak i z nowymi rewolucyjnymi modelami. Łączy stare i nowe w najlepszy możliwy sposób. W swojej ofercie oprócz pięknych koronkowych balkonetek i full-cupów, posiada innowacyjne, a wręcz przełomowe biustonosze bezszwowe. Biustonosze seamless wykonane są z najwyższej jakości koronki bez elastanu, co przekłada się na jeszcze lepsze dopasowanie i podtrzymanie biustu. W kolekcji Empreinte znajdują się również różne modele dolnej bielizny. Klasyczne figi o delikatnym stopniu zabudowania, czy seksowne koronkowe stringi. A także, dopełniające koronkowy look, coraz modniejsze panty z wysokim stanem odzwierciedlające francuskiego ducha vintage, a także bezszwowe koronkowe szorty.
    Empreinte Lingerie, co sezon nie przestaje zachwycać najwyższej jakości koronkami, haftami i delikatnymi biżuteryjnymi zdobieniami.

    Historia Aubade Paris czyli jednej z najekskluzywniejszych marek bielizny na świecie zaczęła się ponad 60 lat temu i wyjątkowy sposób uwodzi z każdą kolekcją coraz bardziej. Aubade to francuska marka założona w 1958 roku przez Francuza Charlesa Pasquiera, która odznaczyła się w historii bielizny i jest odpowiedzialna za kilka innowacyjnych rozwiązań.To właśnie jej projektantom przypisuje się wprowadzenie na rynek biustonosza w konstrukcji half-cup, a także legendarnego biustonosza Agrafe-coeur czyli biustonosza zapinany z przodu.  Od 1963 roku Aubade wprowadza do bieliźniarskiego świata nowe zwyczaje, jak chociażby kolorową bieliznę, czy pierwsze oryginalne nadruki- w czasach, gdy bielizna jest przede wszystkim uważana za produkt funkcjonalny. Każda kolekcja odzwierciedla panujące trendy w modzie, a także ustala nowe, oryginalne, które są z wielkim zniecierpliwieniem wyczekiwane na całym świecie. Dewizą marki Aubade jest cały proces uwodzenia. Noszenie bielizny ma być przyjemnością zarówno dla niej, jak i dla niego. Na podstawie tej idei powstały w latach 90-tych Lekcje Uwodzenia Aubade, znane na całym świecie. A teraz po prawie 30 latach Lekcje Uwodzenia zainspirowały wiele kobiet i wspólnie z nimi Aubade tworzy kolejne spotkania zatytułowane „Po lekcjach jest życie…” Bielizna Aubade jest zmysłowa, ale i oczywiście bardzo wygodna. Aubade stale korzysta z najlepszych jakościowo koronek Calais-Caudry . Prowokująca, awangardowa, nigdy nie przestała wprowadzać innowacji i pozostaje jedną z wiodących marek luksusowych- nośnika francuskiego wizerunku na świecie.

    Maison Lejaby nie jest marką ani modową ani luksusową. To Dom Rzemiosła. Ich wiedza, tradycja i wyjątkowe innowacje odróżniają ją od wielu bieliźnianych marek. Maison Lejaby stanowi kontynuację tego, co najlepsze we francuskiej modzie i kulturze – elegancji, stylu, dbałości o detal. A wszystko zaczęło się w latach 30.XX wieku, kiedy to Marcel i Marguerite Blanchard, właściciele małego kina w Ain puszczają „The Blue Angel”. Obok nich siedzi zauroczona zmysłową rolą Marleny Dietriech,  Gabrielle Viannay – siostra Marguerite, która szybko postanawia projektować i szyć bieliznę. Tak powstaje pierwsza linia – La Gaby. Mówią o niej wszyscy i Marcel Blanchard postanawia założyć w 1930 roku markę: Lejaby ( fonetyczny skrót od imienia Gabrielle/Gaby).W latach 50. krótko po śmierci Gaby, Marcel Blanchard otwiera pierwsze studio projektowe Lejaby w Paryżu. Marka szybko zyskuje sławę dzięki wyjątkowym krojom biustonoszy, ale również dzięki prężnie działającemu ilustratorowi, René Gruau. Stworzył on pierwsze kampanie reklamowe dla Lejaby, które rozsławiły markę również za granicą.


    Tu musimy się na chwilę cofnąć do roku 1884, kiedy to wynalazca Louis Neyron założył markę Rasurel wraz ze swoim przyjacielem, lekarzem (który nota bene użyczył marce swojego nazwiska). Stworzyli oni innowacyjny materiał, z którego zaczęli produkować bieliznę, która zdobyła uznanie nie tylko lokalnych, ale i międzynarodowych klientów. Obie marki prężnie działają, ale od 1960 roku (zaraz po śmierci Blancharda) zostają wykupione przez dwóch braci Maurice i Charles Bugnon i połączone w jedną: Lejaby. Od tego czasu szybko rozwijają markę na arenie międzynarodowej. Dzięki swoim niezwykłym negocjacjom otrzymali wyłączność we Francji na stosowanie Lycry ®. Tak powstał pierwszy elastyczny biustonosz marki Lejaby, Miss Top, a następnie biustonosz Miss Liberty, poprzez który Lejaby wspiera ruch wyzwolenia kobiet. Remake kultowego Miss Top to linia Miss Lejaby, a jej koronka nie zmieniła się od 1972 roku i wytwarzana jest na wyłączność. Przez wiele lat mimo zmieniających się właścicieli, Lejaby stale rozwija swój kunszt i staje się jedną z najbardziej innowacyjnych marek bielizny na świecie. W latach 80. wprowadza jako pierwsza w swoich projektach bielizny, gipiurę, która dodaje im wyrafinowania. Natomiast w latach 90. powstaje kolekcja Nuage, w której króluje pierwszy na świecie biustonosz z mikrofibry. Na początku XXI w. Lejaby została przejęta na krótko przez Amerykanów, jednak na szczęście w 2012 r. ponownie wróciła w ręce francuskiego właściciela, Alaina Prosta. Były prezes La Perli przemianował nazwę na Maison Lejaby, dalej tworząc bieliznę w duchu tradycyjnych francuskich wartości. Powstaje również linia Elixir dla Pań o pełniejszych kształtach, i co ciekawe do jej stworzenia przyczyniła się Polka.

    Mimo iż na co dzień niewidoczna, to jednak bielizna jest „kręgosłupem” każdej stylizacji. Odpowiednio dobrana daje nam nie tylko fizyczne wsparcie, ale i poprawia nastrój. Dlatego też wybierając bieliznę, czy to dzienną, czy na wyjątkowe okazje, warto skupić się na wysokiej jakości materiałach, precyzyjnym szyciu i odpowiednich konstrukcjach. Nie zabraknie tego oczywiście w markach: Empreinte Lingerie, Aubade Paris oraz Maison Lejaby, które znajdziesz przy pomocy profesjonalnych brafitterek z Boutique Bielizny – Krucza 46

    Empreinte Lingerie
    reklama

    o autorze

    reklama