więcje
    KULTURAksiążkiPokonaj hejt siłą wspierających słów!

    Pokonaj hejt siłą wspierających słów!

    „Siła pozytywnego nastawienia. Jak skutecznie radzić sobie z hejtem i wzmocnić poczucie własnej wartości” to najnowsza książka i e-book autorstwa Ilony Adamskiej, która nie tylko opisuje to niebezpieczne zjawisko, ale też pomaga znaleźć w sobie pokłady siły, tak bardzo potrzebne do pokonania tego niebezpiecznego przeciwnika.

    Zaczyna się z pozoru niewinnie: od komentarza zostawionego w sieci, prześmiewczego filmiku, powielania niepotwierdzonej informacji. Z czasem jednak, te kamyczki rzucone mimochodem zamieniają się w lawinę, która potrafi roznieść w pył kształtujący się charakter młodego człowieka, wiarę w siebie dorosłej osoby, czy dobrze prosperujący biznes. Aby przeciwstawić się złym słowom (i czynom!) Ilona Adamska ponad 2 lata temu powołała do życia kampanię społeczną „Nie hejtuję – motywuję”, która od samego początku miała charakter ogólnopolski.

    reklama

    Działając w ramach projektu, zawsze podkreślała też fakt, że szerzenie nienawiści i szkalowanie innych osób dotyczy bardzo zróżnicowanych kręgów społecznych: zarówno osoby z show-biznesu, jak i samego biznesu, kobiety i mężczyzn, dorosłych, ale też dzieci i młodzież. W swych działaniach prezes Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu trafiała do przedstawicieli możliwie najszerszego grona potencjalnych ofiar hejtu. Szybko jednak okazało się, że najwięcej wsparcia w tym zakresie potrzebują młodzi ludzie. Dlaczego?

    Regularnie pojawiające się negatywne opinie rówieśników, często przedstawiane w formie mowy nienawiści, mogą bardzo silnie odbijać się na psychice młodego człowieka. Następstwem tego typu doświadczeń może być m.in. pojawienie się samokrytyki, brak zaufania i wiary w siebie oraz obawy przed podejmowaniem ważnych działań w przyszłości. – mówi Karolina Mikulko, założycielka Centrum Radzenia Sobie z Emocjami, terapeuta, coach, trener. Stąd narodziła się potrzeba zorganizowania w szkołach w całej Polsce warsztatów dotyczących hejtu, jego konsekwencji i sposobów walki z tym zjawiskiem. Nadrzędną ideą takich spotkań było wsparcie i zmotywowanie uczniów do stawienia czoła „mowie nienawiści”, wzmocnienie wiary i pewności siebie. Z kolei hejterzy, uczestnicząc w warsztatach, mogli się dowiedzieć, że nie są bezkarni, a ich poczynania wcale nie są anonimowe…

    Na uwagę zasługuje też wyjątkowa oprawa graficzna książki stworzona przez sztuczną inteligencję. Obrazy zapadają w pamięć, zmuszają do refleksji, wykraczają bowiem poza ramy zwykłych ilustracji. Znakomitym uzupełnieniem tej pozycji wydawniczej są też inspirujące cytaty zamieszczone na końcu książki, które mogą działać niczym afirmacje – pozytywne słowa, które powtarzane wielokrotnie, mają dobroczynna moc.

    Książkę „Siła pozytywnego nastawienia”, dzięki jej niewielkim rozmiarom, możemy mieć zawsze przy sobie i zajrzeć do niej wtedy, gdy potrzebujemy wsparcia, dobrego słowa, przyjacielskiej rady.

    O tym, jak wartościowa jest cała kampania, ale też książka tworzona w ramach tego projektu, świadczy fakt, że patronat honorowy nad akcją objął Minister Edukacji Narodowej oraz Marszałek Województwa Pomorskiego, Podlaskiego, Podkarpackiego, Mazowieckiego i Dolnośląskiego.
    „Siła pozytywnego nastawienia” nie pozostawia czytelnika samemu sobie, lecz udziela realnych porad, cennych wskazówek i motywujących przykładów pokonania hejtu i uodpornienia się na nienawistne komentarze.

    książka, motywacja, porady, terapia.
    Autor: Ilona Adamska

    Mimo szerokiego zakresu tematycznego, książka stanowi spójną, gruntownie przemyślaną kompozycję, w której osoby reprezentujące różne środowiska znajdą coś dla siebie: dzieci i młodzież doświadczą wsparcia osoby, która na własnej skórze odczuła, jak bolą nienawistne słowa. Ich rodzice, czytając książkę Ilony Adamskiej, mogą uświadomić sobie, że nie wolno bagatelizować niepokojących sygnałów wysyłanych przez ich dzieci. Z kolei osoby nieustannie porównujące się z innymi, po lekturze książki mają szansę odzyskać wiarę w siebie i w to, że są wyjątkowe. Także przedsiębiorcy, których dotknęły nieuczciwe praktyki, takie jak fake newsy, znajdą w pozycji wydawnictwa I.D. Media sporo praktycznych, rzetelnych porad, jak walczyć o swoje dobre imię.

    Warto zatem sięgnąć po najnowszą książkę Ilony Adamskiej, nawet jeśli dziś wydaje nam się, że hejt nas nie dotyczy. Może dzięki tej książce uważniej spojrzymy na nasze otoczenie, może uda nam się wyciągnąć pomocną dłoń do kogoś, kto chciałby usłyszeć: „Nie hejtuję – motywuję!” Joanna Bielas

    O autorce: Ilona Adamska – magister filozofii (specjalizacja etyka), absolwentka 3-letniego kursu doktoranckiego na UKSW w Warszawie. Wydawca i redaktor naczelna magazynów „Imperium Kobiet” i „Law Business Quality” oraz 6 portali lifestylowych. Autorka i redaktorka książek i e-booków dla kobiet. Organizatorka ogólnopolskich plebiscytów: Lwice Biznesu i Diamenty Kobiecego Biznesu. Pomysłodawczyni FORUM KOBIET. Ambasadorka Przedsiębiorczości Kobiet.

    Wspiera kobiety z sektora MŚP. Nagrodzona licznymi nagrodami, m.in. statuetką Bizneswoman Roku 2017, przyznawaną przez Centralne Biuro Certyfikacji Krajowej za wspieranie przedsiębiorczości kobiet. Prezes Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu oraz Akademii Świadomego Budowania Marki. Motywatorka, inspiratorka, prelegentka kobiecych konferencji.

    reklama

    o autorze

    reklama